top of page
Lambregts & Robben

Zo scoort uw website in Google én bij uw klanten

Uw website is het online visitekaartje van uw onderneming. Om prospecten te overtuigen en klanten aan uw zaak te binden, moet u online sterk in uw schoenen staan. Wij delen alvast vier tips voor een professionele website waarmee u vertrouwen uitstraalt en goed scoort in de zoekresultaten van Google.


Staat u er weleens bij stil hoe een zoekrobot als Google precies werkt? Welke criteria hanteert het om de ranking van websites te bepalen in de zoekresultaten? Geen onbelangrijke vraag, want sites die helemaal bovenaan prijken ontvangen ook de meeste bezoekers. Het goeie nieuws is dat u de ranking van uw website wel degelijk positief kunt beïnvloeden. En wel op vier manieren:


Maak uw website zoekmachinevriendelijk


Zoekmachineoptimalisatie, of simpelweg SEO (van het Engelse ‘Search Engine Optimization’), zorgt ervoor dat een zoekrobot de html-code waarin uw website is geschreven vlot kan ‘lezen’ en ‘begrijpen’. Deze tips helpen u alvast op weg:


  • schrijf pagina’s rond voor u belangrijke zoektermen;

  • houd bezoekers lang op uw website door boeiende content aan te bieden;

  • verwijder pagina’s die weinig of geen bezoekers aantrekken;

  • bestudeer de concurrentie en neem over wat werkt;

  • bied afwisseling in content: blog, video, infographics, …


Creëer een mooi design op elk toestel


Wist u dat meer dan de helft van de huidige zoekopdrachten in Google via een mobiel toestel gaan? Uw klanten en prospecten gebruiken niet alleen hun desk- of laptop, maar ook hun mobiele telefoon of tablet om online te gaan. Schenk hen dus een surfervaring op maat van die verschillende toestellen.


Zorg voor een heldere structuur


Google hecht veel belang aan de gebruiksvriendelijkheid van websites. Bezoekers moeten snel hun weg vinden en vlot van de ene naar de andere pagina kunnen navigeren. Overzichtelijke menu’s en slimme paginalinks zijn daarom essentieel.


Voeg regelmatig content toe


Google houdt van websites die regelmatig updates krijgen. Doet u dat niet, dan zakt u weg in de zoekresultaten en verliest u het vertrouwen van uw klanten. Houd uw website daarom altijd up-to-date en verrijk uw content met relevante artikelen op maat van uw doelgroep. Deel belangrijke informatie met uw klanten en laat zien dat u een expert bent. Zo vergroot u het online bereik van uw website én u werkt het vertrouwen van uw klanten en prospecten in de hand.


Comments


bottom of page